Des nouvelles de la saison 2014

English follows

Un autre événement est enfin confirmé pour notre saison 2014, il s’agit du time attack à l’Autodrome Montamagny le 21 septembre. Notez que c’est le lendemain d’une journée de lapping du Sunday Cup Lapping Club au même endroit, ce qui vous donnera une occasion d’avoir une bonne journée de pratique le samedi si vous le désirez.

L’Autodrôme Montmagny a investi de grosses sommes pour agrandir sa piste ovale en un circuit routier qui nous apparaît comme très intéressante. Vous pouvez avoir une idée du tracé de la piste à http://www.autodromemontmagnyspeedway.com/nouvelles/no/86/

Il nous reste encore des informations à recevoir des groupes de support pour pouvoir vous donner une tarification finale pour les événements, donc vérifiez vos courriels de temps à autres, nous vous en ferons part dès que le tout sera finalisé.

Notre saison compte donc pour l’instant une école et trois événements, mais nous sommes toujours en pourparlers pour vous donner d’autres occasions de rouler. À suivre.

Partagez la nouvelle avec tous ceux qui pourraient être intéressés!

Calendrier provisoire:

Samedi et dimanche 26-27 avril: école de pilotage, Sanair
Samedi 24 mai: Time attack, Shannonville
Samedi 12 juillet: Time attack, Sanair
Dimanche 21 septembre: Time attack, Montmagny

À très bientôt,

L’équipe Track and Time

Track and Time’s 2014 time attack season

One more event has been confirmed for our 2014 season. We will explore the new road course at Autodrome Montmagny on Sunday, September 21. Please note that Sunday Cup Lapping Club will have a lapping day the previous day, giving you the opportunity to have a practice event available on Saturday if you so wish. Check their website at sundaycup.ca.

Autodrome Montmagny has invested large sums to expand their facilities from a small oval track to a road course track that looks very promising. You can get an idea of the layout at http://www.autodromemontmagnyspeedway.com/nouvelles/no/86/

We have yet to receive some informations from our support groups before we can release the final registration fees for this year so check your email for a future announcement on that front.

At this point our season is thus comprised of a driving school and three time attack events, but we are still in negociations to give you even more opportunities to run with us. To be continued…

Calender of events as of today:

Saturday and Sunday, April 26-27: driving school at Sanair
Saturday, May 24: Time attack at Shannonville
Saturday, July 12; Time attack at Sanair
Sunday, September 21: Time attack at Montmagny

Cheers,

The Track and Time team

English version follows.

Veuillez prendre note que la date de la formation théorique a été changée du vendredi soir 11 avril au SAMEDI MATIN 12 AVRIL. La séance sera donnée à Lachine.

Toutes les places pour l’école de pilotage 2014 au prix super early bird de 345$ sont comblées. le tarif actuel est de 395$ jusqu’au 1er mars.

All places for the 2014 driving school at the super early bird price of 345$ have been taken. The price is now 395$ until March 1st.

École de pilotage Track and Time 2014

Nouveau en Time Attack ou en Lapping ? Ou encore, vous voulez améliorer votre pilotage ? Il faut vous inscrire à l’école de Track and Time.

En 2014, l’école de pilotage de Track and Time se tiendra les 26 et 27 avril 2014 au Complexe Sanair de St-Pie, Qc. Une soirée de formation théorique obligatoire se tiendra le samedi matin, 12 avril, à Lachine.

Que vous soyez nouveau dans le sport automobile ou que vous ayez déjà la piqûre des circuits, vous trouverez à l’école de pilotage de Track and Time la formation qu’il vous faut.

Dans le groupe débutant, vous serez initié aux rudiments de la conduite sportive. Vous apprendrez des notions de pilotage sécuritaire et prendrez confiance à rouler avec d’autres pilotes sur une même piste. Vous découvrirez des techniques pour profiter des qualités routières de votre voiture, qu’elle soit une sous-compacte ou une machine de haute performance. Que vous visiez le Lapping ou le Time Attack, une bonne formation de base vous servira pour les années à venir.

Les élèves seront évalués à la fin de la période de formation. La réussite complète permettra l’obtention de la licence grade A de Track and Time. Celle-ci donne accès à la participation en solo aux événements de Time Attack de Track and Time. Dans le cas contraire, et selon l’évaluation des instructeurs, une licence de grade B pourra être émise donnant droit à la participation à ces événements sous la supervision d’un instructeur.

Quant au groupe avancé, il permettra aux pilotes ayant déjà une expérience de piste de perfectionner leurs techniques de pilotage, d’en pratiquer de nouvelles, de peaufiner des stratégies de course pour optimiser leurs résultats en Time Attack, et de discuter de mise au point avec des pilotes chevronnés.

Aperçu de la formation.

Groupe débutant :

• Position de conduite
• Vision
• Transferts de masse
• Analyse d’un virage
• Règles de base du pilotage
• Survirage/sousvirage
• Conscience des voitures qui nous entourent
• Sécurité en piste et comportement selon les situations
(drapeaux, entrée/sortie en piste, dépassements, etc.)
• Déroulement d’une journée typique
• Préparation de la voiture et du pilote, équipement nécessaire

Groupe avancé :

• Révision des points importants couverts pour le groupe débutant
• Décortiquer une nouvelle piste
• Les essais et comment en profiter
• Ajustement de l’auto – variations selon le type de transmission – traction, propulsion, intégrale
• Stratégies de course, prévoir le trafic
• Lignes de course rapides, point de corde tardif, point de corde hâtif, pourquoi et quand
• Améliorer ses temps : le freinage traînant (trail braking), le jeu de pieds.
• Dérapages contrôlés – cercle de traction
• Lignes de course surface mouillée
• Jugement et comportement en piste

Les inscriptions sont ouvertes sur le site Internet de Track and Time à www.trackandtime.ca/index.php/evenements/ecole-tracktime-test-tune/

Un tarif «Super Early Bird» de 345$ est offert pour les 7 premiers inscrits d’ici au 31 décembre 2013. Par la suite le tarif passera à 395$ jusqu’au 1er mars alors que le tarif régulier de 445$ s’appliquera jusqu’au 10 avril 2014.

Comparez : pour le prix d’un pneu et demi qui s’userait en moins d’une saison, vous repartirez de ce weekend avec une expérience qui vous servira toute une vie!

Pour les habitués de Track and Time, sachez qu’il y aura aussi une session de test and tune disponible cette journée. Veuillez vous rendre sur la page d’inscription pour en connaître les détails d’inscription.

*************************

2014 Track and Time driving school

Please take note that the date of the classroom part of the course is being changed from Friday evening, April 11 to SATURAY MORNING, APRIL 12. The session will be held in Lachine.

New to Lapping or Time Attack? Or maybe, you want to improve your driving skills? You need to register to the 2014 Track and Time driving school.

In 2014, the Track and Time driving school will be held April 26 and 27 at Complexe Sanair, St-Pie, Qc. A mandatory classroom session will be given Saturday morning, April 12, in Lachine.

Whether you are new to the sport or you are already a track junkie, you will find in the Track and Time driving school the training that you need.

In the beginners group, you will be initiated to the basics of high performance driving. You will learn notions of safe driving on track and will become more confident at driving with other drivers on track. You will discover techniques to make the most of your car, be it is a sub-compact or a high performance machine. Whether you are thinking of doing Lapping or Time Attack, a good basic training will serve you well for many years to come.

Students will be evaluated at the end of the course. Successful completion of all course matters will yield a Track and Time Grade A driver’s licence. This licence grants access to Track and Time’s Time Attack events in solo. Otherwise, and according to the instructors evaluation, a Grade B driver’s licence may be issued to you, giving you access to these events under the supervision of an instructor.

The advanced group, on the other hand, will allow more seasoned drivers to perfect their driving techniques, practice new ones, fine tune their racing strategy to optimize their results in Time Attack, and discuss car setup with experienced drivers.

Course outline.

Beginners group:

• Driver position at the wheel
• Vision
• Mass transfer
• Analysis of a turn
• Basic rules in track driving
• Oversteering / Understeering
• Being aware of other drivers on track
• Safety on track and behaviour according to different situations (flags, pit-in / pit-out, overtaking, etc.)
• Typical schedule of a day at the track
• What you and your car need before getting to the track

Advanced group:

• Revision of important points covered in the beginners group
• Analysing a new track
• Practice sessions and how to profit from them
• Car setup – variations according to power transmission – front-, rear-, or all- wheel drive
• Race strategy, anticipation of traffic
• Fast race lines, late apex, early apex, why and when
• Improving your lap times: trail braking, feet play
• Controlled drifts – the traction circle
• Race lines – wet track
• Judgement and behaviour on track

Registrations are open on Track and Time’s web site at
www.trackandtime.ca/index.php/evenements/ecole-tracktime-test-tune/

A « Super Early Bird » rate of 345$ is offered to the first 7 people registering up to December 31st, 2013. Then an “Early Bird” rate of 395$ will be available until March 1st, 2014 after which the regular rate of 445$ will apply up to April 10.

Compare: for the price of one and a half tire that will last you less than a season, you will come away from this weekend with an experience that will last you a lifetime!

For the Track and Time regulars, there will also be a test and tune session available. Please refer to the registration page to learn the registration details.